KROZ DRUŽENJE I EDUKACIJE DO INSPIRACIJE

Na prelijepom mjestu i sa još boljim društvom održano je druženje osoba sa dijabetesom iz raznih krajeva Slavonije.

Cilj kratkog predavanja, ali bitnog dijela druženja, je bilo podizanje svijesti da se može imati dobre šećere, a da se prvenstveno, kako bi došli do njih, moramo prvo pravilno educirati, a ne očekivati da će se šećeri popraviti kada pređemo na novi (“bolji”) inzulin, ako pređemo na inzulinsku pumpu, ako u potpunosti izbacimo ugljikohidrate iz prehrane, kada prođe pubertet i slično.

Na našem druženju prikazano je par tipičnih primjera osoba sa dijabetesom i dobrom regulacijom nakon dobre edukacije.

 

Primjer 1: Odrasla osoba sa dijabetesom, sa 10+ godina staža, koja nije znala nakon mnogo godina brojati ugh, svoj FIO, UIO i drugo. Tek nakon eduakcije, prilagodbom postojeće terapije, postiže dobru glukoregulaciju. 

 

Primjer 2: Dijete ispod 2 godine života, također uz pravilnu edukaciju postiže uredne glikemije (TIR 70%+)

 

 

Primjer 3: Dijete u pubertetu, koje uz pravilnu edukaciju, uredno održava šećere u željenom rasponu.

 

 

 

 

Važnost edukacije

Prije edukacije:

 

TIR svega 37%

 

 

Poslije edukacije:

TIR 100%

 

 

Primjer dobro reguliranog dijabetesa, koji je rezultat edukacije, kao vrlo bitne stavke kod dijabetesa.

 

 

Naime, tipično se pokušava imati bolje šećere sa različitim promjenama terapije, prelaska na inzulinsku pumpu i slično. Nažalost nakon toga opet nerijetko ne uspijevamo u naumu, jer zapravo nije stvar u inzulinima toliko koliko je u našem neznanju.

Ovdje imamo primjer osobe sa dijabetesom (dijete, 8 godina), čiji su roditelji znali brojati ugljikohidrate, imali izračunati FIO i UIO (iako krivo), a opet su imali lošije šećere.

Nakon edukacije, prilagodbe terapije, uz iste inzuline vidimo drastičnu razliku.

Teško ćemo uspjeti imati dobre šećere npr. ako ne znamo brojati ugljikohidrate te si dajemo okvirno inzulin za obroke, bez obzira koje inzuline imali (npr. ne znamo koliko nam 1 ij pokriva ugljikohidrata i slično)

Nažalost isto tako je teško imati i dobre šećere, bez obzira što znamo brojati ugljikohidrate i znamo svoj FIO, UIO jer da bi imali dobru regulaciju, potrebno je zapravo više znanja od toga.

Pokušajmo promijeniti mišljenje da se kod djece ne može imati dobre šećere jer su oni mali ili zato što se nalaze u pubertetu i drugo (iako je u djece teže regulirati radi njihove “discipline”)

Pokušajmo vidjeti da šećeri nisu loši zbog promjene vremena, stresa i sličnoga već zbog toga što možda ne znamo brojati ugljikohidrate, zato što ne znamo da nije isto dati si inzulin prije ili poslije obroka, zato što nije isto dati si inzulin u ruku ili nogu i drugo mjesto.

 

Lažna očekivanja

Primjer osobe koja koristi closed loop pumpu i zna brojati ugljikohidrate, dugogodišnja osoba sa dijabetesom.

Vidimo da šećeri nisu idealni iako koristi closed loop (fiasp inzulin).

TIR je svega cca 53% (4-10mmol/L), očekivani HbA1c oko 7,3%.

 

Tako nemojte očekivati da će takva pumpa za vas sve raditi, da će magično riješiti šećere. Morate znati i primijeniti još puno toga da bi imali dobre/idelane šećere.

I dalje morate brojati ugljikohidrate, ali i mnogo više (jer i ova osoba broji ugh te nema idealan graf)

 

 

Utjecaj ugljikohidrata na šećere

 

Prikaz jednoga dana na prehrani bogatoj ugljikohidratima.

(okviran broj ugh po obroku je 200g, dok je pojedeno u tom danu približno 1000g ugh)

*u prilogu su slika hrane kao i graf tog dana

Cilj je osvijestiti ljude da mogu jesti ugh i imati dobre šećere (pa čak i velike količine, iako se definitivno to ne preporuča).

 

 

*u posudi se nalazi okvirno 1000g(1kg) krumpira što je približno 200g ugh

 

 

Tags:

Comments are closed